«مبانی نظری فیلمسازی» کتابی کلاسیک در حوزه مطالعات فیلم، تحلیلی نظاممند از فنون رسانه سینما و کاربردهای بالقوه آنها برای خلق ساختارهای فرمی در فیلمهای خاص ارائه میدهد. نویسنده دربارهٔ راهبردهای ایجاد روابط زمانی و مکانی، روابط تصویری حاصل از تدوین، کاربرد صدا، انواع مختلف موضوعات داستانی و غیرداستانی و نیز نقش شانس و خشونت در فیلم کلاسیک و معاصر بحث میکند. بررسی دقیق فیلمهایی چون زمین ساخته داوژنکو، شب ساخته آنتونیونی، ناگهان بالتازار ساخته برسون، نانای ساخته رنوار، پیرو خله ساخته گدار و پرندگان ساختهٔ هیچکاک پشتوانه روش برگزیده نویسنده است.
محصولات مرتبط
نویسنده
نوئل برچ
ترجمه
نیکا خمسی
قطع / نوع جلد
وزیری / شومیز
تعداد صفحات
238
ناشر
نگاه
شابک
978-6222674427
موضوع
هنر / سینما
کیفیت محصول | Grade level
+A
دیدگاه خود را بنویسید